2018-06-10

Dofter: Syrén

Jag tillhör den delen av befolkningen som gillar blommiga fräscha dofter sommartid.

Syrén är en sådan doft.

Det är inte ofta man ser den i listorna över doftoljor hos råvaruleverantörerna. Den finns inte som eterisk olja av någon anledning. Kanske av samma anledning som man inte kan hitta eterisk olja av liljekonvalj.

Doftoljor
Lilac Allergen Free Fragrance (The Soap Kitchen): Den har den typiska billig tvålparfym tonen i sig som gör att det bara luktar förfärligt. Har man en gång känt den så känner man bara unken söt och billig blomdoft.
Lilac (Gracefruit): Denna luktar rätt så ok. Här är mitt tips att dosera lite lägre än 1 % för att den ska komma fram bra. Kanske ta 0.5 % för ett lyckat experiment. Är lite frisk av sig, inte alltför söt.
Syrén (Tvålköket): Luktar bara som en billig blomdoft med små hintar till syrén. Får mig bara att tänka på billig tvål. Inget jag skulle rekommendera till någon som önskar sig en fin syréndoft i hudvårdsprodukter.


Alla råvaror som jag har tagit upp här har jag själv spenderat mina hårt förvärvade pengar på. Jag har inte fått någonting gratis eller fått betalt för detta. Informationen kan komma att uppdateras när som helst när jag har något nytt att komma med.