2012-12-20

Hur chokladtvålen blev


Har duschat med chokladtvålen ett tag nu och är rätt så nöjd med den. Den där känslan av att huden känns lite annorlunda med hårdtvål jämfört med vanlig duschgel får man helt enkelt ta. Jag tycker att de flesta hårda tvålar som jag har provat är lättare att skölja bort än duschgel. Klart värt den lite annorlunda känslan på huden som man får av tvålen, sen kanske det finns ett recept där ute som inte ger den där skumma känslan på huden.

Man får ett härligt lödder tillsammans med duschpuffen, löddret kan bli lite brunt på grund av kakaon men det är inget som jag stör mig på. Den känns återfuktande dvs man blir inte strippad på fukt som med duschgel och löddret är krämigt.

Doften är dock ganska klen, det luktar mest när man tvålar och det tar några duschar innan man kan få fram någon chokladdoft ur tvålen och man behöver ha näsan ganska nära tvålen för att det ska kännas. Glycerintvålen som jag gjutit in i tvålen märker man inte av mer än att den syns, jag använde apelsindoft till den och man känner inte av någon apelsin.

Det går inte att raka benen med denna tvål, har testat ett flertal gånger och det går helt enkelt för trögt med rakhyveln. Risk för köttiga skador.

Jag upplever att tvålen är rätt så dryg, jag har inte använt upp den första tvålen tvålen än, men jag tror den inte är så dryg som den chokladtvålen jag gjorde för kanske 8 år sedan om jag kommer ihåg rätt. Den räckte jätte länge.

Kanske kommer att prova chokladaromen från crearome att ha i chokladtvålen när jag får för mig att göra det igen. För just nu har jag chokladtvål så jag nästan drunknar.