2012-12-01

Hur olivtvålen blev


Jag har nu använt lavendeltvålen (olivtvålen) ett tag nu.

Är nöjd med doften och utseendet på tvålen.

Det är bra med bubblor och händerna känns inte som saharas öken efteråt. Gillar man inte att det ramlar ur stuff ur tvålen så är det här inte ditt recept alternativt så utesluter man blomdelarna ur receptet.

Händerna luktar inte lavendel efter tvätt. Utan man känner bara doften av lavendel och bergamott då när man håller på och tvålar.

De små tvålarna blev perfekta att ha på lilla toan. Handfatet där är minimalt och en större tvål hade inte fått plats där.

Jag trodde att den här tvålen skulle bli mindre slemmig än den vanliga 100%-iga olivtvålen jag tidigare brukar göra då jag tillsatte kokosfett till receptet, där trodde jag fel. Det här är en helt vanlig slemmig olivtvål med en aningens större bubblor bara.

Nästa gång jag gör lavendeltvål kommer jag att använda en annan tvålbas som inte slemmar.