2012-09-28

Olivtvålen del 2

Skar upp tvålen i måndags och jag känner mig väldigt stolt över mig själv. :)

Lavendeltvålen var lite knepig att få ur formen, var tvungen att ställa den i frysen i ca 3 h för att det skulle vara möjligt att få ur den. Även om jag gjorde så var det inte helt enkelt att få loss den. Blockformen från Crearome är alltid krånglig att få ur tvålen ur.

Vaniljtvålen var lättare att få ur men även där var jag tvungen att trixa lite.

Så fin

Tvålen var lätt att skära till efter ett dygn, väntar man längre med att skära den kan den ha torkat för mycket och blir därmed svårare att skära. Av lavendeltvålen skar jag även till små gästtvålar för att ha på lilla toaletten, det blev även några i mer vanlig storlek.

Vaniljtvålarna


Lavendeltvålarna

Nu återstår bara 4 veckors mogning. Jag räknar med att alla tvålarna kommer att missfärgas i någon grad. Vaniljtvålen förväntar jag mig att den ska gå åt det bruna hållet då vanilj alltid missfärgar och ger en brun nyans.